Πόσο θα «φάει» τελικά από το παγκόσμιο ΑΕΠ ο νέος κοροναϊός;
Ο υπολογισμός των οικονομικών πληγών που θα αφήσει πίσω του ο νέος κοροναϊός δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ωστόσο οικονομικά επιτελεία κυβερνήσεων, επενδυτικοί οίκοι και επιχειρήσεις επιδίδονται από τώρα σε προβλέψεις. Είναι όμως καταδικασμένοι να τις αναθεωρούν συνεχώς όσο η ιατρική κοινότητα θα δίνει περισσότερες απαντήσεις για την ταχύτητα της μεταδόσής του και τους πιο ευάλωτους πληθυσμούς.
Η JPMorgan αρχικά εξέδωσε εκτίμηση σύμφωνα με την οποία η εξάπλωση του κοροναϊού θα αφαιρούσε 0,3 π.μ. από τους ρυθμούς ανάπτυξης του παγκόσμιου ΑΕΠ το πρώτο τρίμηνο, αλλά στη συνέχεια όσο έρχονταν στο φως νέα στοιχεία προειδοποίησε πως οι συνέπειες θα είναι τελικά πολύ μεγαλύτερες. Η UBS προβλέπει ότι ο ιός θα «φάει» 2,5 ποσοστιαίες μονάδες από την παγκόσμια ανάπτυξη.
Αν και οι οικονομολόγοι δεν μπορούν ακόμη να είναι σίγουροι για την έκταση της ζημιάς στην οικονομία, γνωρίζουν πολύ καλά πώς πρέπει να παρακολουθούν την εξέλιξη του φαινομένου και τι ακριβώς να προσέχουν. Και τούτο γιατί έχουν την εμπειρία του SARS και άλλων επιδημιών.
Είναι σημαντικό να κατανοήσει κανείς ότι το κόστος της περίθαλψης των νοσούντων είναι ένα εξαιρετικά μικρό ποσοστό του συνολικού κόστους. Το μεγάλο πλήγμα έρχεται από τα μέτρα των κυβερνήσεων και τις συμπεριφορές των ανθρώπων για την αποτροπή της μετάδοσης. Οι δράσεις των επιχειρήσεων επίσης έχουν μεγάλη σημασία. Εάν κλείσουν γραφεία, καταστήματα ή σταματήσουν εισαγωγές κρίσιμες για την παραγωγή τους ο αντίκτυπος είναι σοβαρός.
Στην περίπτωση του SARS τα μέτρα αποτροπής κατέφεραν σοβαρό πλήγμα στον τουρισμό με τις διεθνείς αφίξεις στη περιοχή Ασίας- Ειρηνικού να είναι μειωμένες κατά 10% το 2003 σε σχέση με το 2002. Με τις εταιρείες να αναστέλουν τις πτήσεις τους προς την Κίνα και ορισμένες χώρες να κλείνουν την είσοδο σε ταξιδιώτες από τη χώρα, οι επιπτώσεις του κοροναϊού ενδεχομένως να είναι ευρύτερες.
Πέρα από το φόβο πολιτών και ολόκληρων κρατών, το δεύτερο στοιχείο που πρέπει να παρατηρούν οι οικονομολόγοι είναι οι επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Προς το παρόν τα προβλήματα είναι σχετικά περιορισμένα. Ωστόσο κλάδοι όπως αυτός της αυτοκινητοβιομηχανίας φοβούνται ελλείψεις σε βασικά υλικά και εξαρτήματα, που προμηθεύονται από την Κίνα.
Πηγή: WSJ

- ΗΠΑ - Κίνα: Εκεχειρία στους δασμούς, σύγκρουση για τη φαιντανύλη – Οργή Πεκίνου για την "τιμωρητική" Ουάσινγκτον
- Σι: Κανένας δεν μπορεί να κερδίσει έναν εμπορικό πόλεμο - Η παρενόχληση και ο ηγεμονισμός οδηγούν μόνο στην απομόνωση
- ΗΠΑ και Κίνα περικόπτουν τους αμοιβαίους δασμούς για 90 ημέρες - Στο 30% μειώνονται οι αμερικανικοί, στο 10% οι κινεζικοί
- Αυξημένο κατά 3,6% το εμπορικό έλλειμμα το πρώτο τρίμηνο στα 8,29 δισ. ευρώ
- Πάουελ: Η οικονομία είναι αρκετά ισχυρή για να «περιμένουμε και να δούμε»
- Κίνα: Μαζικό πακέτο τόνωση της οικονομίας - Μείωση επιτοκίων, στοχευμένη στήριξη κλάδων
- Bloomberg: Δασμούς σε αμερικανικά αγαθά αξίας 100 δισ. ευρώ θα επιβάλει η ΕΕ, εάν καταρρεύσουν οι εμπορικές συνομιλίες με Τραμπ
- ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε. - ΠΕΙΡ
- J. & P. - ΑΒΑΞ Α.Ε. - ΑΒΑΞ
- ΙΚΤΙΝΟΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΑΡΜΑΡΩΝ - ΙΚΤΙΝ -
- COCA-COLA HBC AG - ΕΕΕ
- INTRACOM HOLDINGS (KO) - ΙΝΤΚΑ
- Δασμοί, δολάριο και παγκόσμιες ανακατατάξεις
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Η Lamda Development εγκαταλείπει το “όραμα” και γίνεται μεσιτικό γραφείο
- ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΗΣ Μ.Κ.Ν. Α.Ε. - ΚΥΡΙΟ
- Ο υπολογισμός της μακροχρόνιας απόδοσης ενός χαρτοφυλακίου με σταθερές μηνιαίες καταθέσεις
Σχολιάστε το άρθρο