Σβήνει το brand της MediaMarkt, όλα υπό την ομπρέλα της Public
Η Public θέλει να ενισχύσει την παρουσία της στην κατηγορία των λευκών συσκευών, τρέχοντας την ενοποίηση των δυο brand στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του ομίλου. Αποδίδει καρπούς η νέα στρατηγική με άνοδο 30% των μεγεθών φέτος.
Έρχονται οι τίτλοι τέλους για την παρουσία της MediaMarkt στην εγχώρια αγορά, μετά το 2005 από όταν και πάτησε για πρώτη φορά πόδι στην Ελλάδα η γερμανική αλυσίδα, καθώς προχωρά με γοργούς ρυθμούς η ενοποίηση με την Public που θέλει να αναπτύξει το δικό της brand στην κατηγορία των οικιακών συσκευών και να διευρύνει τα περιθώρια κέρδους μέσω των υπηρεσιών.
Ο «γάμος» που είχε περάσει από χίλια κύματα το 2019 περνάει στην επόμενη φάση, με τη γερμανική φίρμα να σβήνει σταδιακά, σηματοδοτώντας την αποχώρηση της από την Ελλάδα. Μια κίνηση η οποία έρχεται να θεμελιώσει την παρουσία της Public στην αγορά των λευκών συσκευών, με τη δημιουργία των καταστημάτων «Νέας Γενιάς», στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του ομίλου.
Πηγές της εταιρείας αναφέρουν πως δεν υπάρχει deadline για το πότε θα οριστικοποιηθεί αυτό, ωστόσο το γερμανικό όνομα θα αποτελέσει παρελθόν από την Ελλάδα, σε μια κίνηση που κρίνεται επιβεβλημένη, καθώς ακόμα οι καταναλωτές δεν έχουν αντιληφθεί ότι τα δυο brand έχουν ενοποιηθεί, προκαλώντας προβλήματα στη Public στην προσπάθεια της ανάπτυξης της στο χώρο των οικιακών συσκευών, όπου και έχει πραγματοποιηθεί μια πολύ σοβαρή επένδυση από πλευράς ομίλου.
Ήδη η αρχή έγινε από τον περασμένο μήνα όταν Public και MediaMarkt ανακοίνωσαν τη συνεργασία στην κατηγορία των μικρών και μεγάλων οικιακών συσκευών και τηλεοράσεων μέσω μιας ενιαίας ομάδας εξυπηρέτησης αλλά και την αναβάθμιση των καταστημάτων MediaMarkt στην Ελλάδα σε Public - MediaMarkt «Νέας Γενιάς», όπου θα προσφέρεται μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών.
Ο μετασχηματισμός έφερε ενίσχυση των μεγεθών
Καθώς τα περιθώρια κέρδους στην αφορά είναι περιορισμένα, οι αλυσίδες προσπαθούν να διατηρήσουν τα μεγέθη τους έναντι των ηλεκτρονικών μαγαζιών μέσα από την παροχή περισσότερων υπηρεσιών και προχωρώντας σε ευκολίες πληρωμής. Η Public, παρά την έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, θέλει να δημιουργήσει πολύ μεγάλα καταστήματα, όπου ο καταναλωτής θα μπορεί να βρει από βιβλία και παιχνίδια μέχρι οικιακές συσκευές, συνδυάζοντας την γκάμα προϊόντων με μια σειρά από υπηρεσίες που δεν μπορούν να προσφέρουν τα «σκρουτζομάγαζα».
«Δεν είναι τυχαίο ότι και η Walmart στις ΗΠΑ έχει καλύψει τη διαφορά με την Amazon και καταγράφει ισχυρότερα μεγέθη», αναφέρουν στο BD στελέχη της εταιρείας, σημειώνοντας πως εκτός του γεγονός ότι ο καταναλωτής έχει ανάγκη την ανθρώπινη επαφή ώστε να ενημερωθεί για μια συσκευή, μπορεί να απολαύσει υπηρεσίες που δεν θα μπορούσε αλλιώς, όπως η απομάκρυνση μιας παλιάς συσκευής ή η επέκταση εγγύησης που του προσφέρει προστασία και του εξοικονομεί χρήματα.
Ήδη η στρατηγική αυτή αποδίδει καρπούς, όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, με το 2022 να έχει πάει καλύτερα τόσο σε επίπεδο τζίρου όσο και κερδοφορίας, παρά το «βαρίδι» που κουβαλάει η εταιρεία από την εξαγορά της MediaMarkt, που οδηγεί τον ισολογισμό να εμφανίζεται ζημιογόνος.
Το 2023 αναμένεται ακόμα καλύτερο για την Public, καθώς τα μεγέθη της εμφανίζονται ενισχυμένα κατά 30% έναντι της περασμένης χρονιάς, με τα στελέχη της εταιρείας να εκφράζουν την αισιοδοξία πως η χρονιά θα κινηθεί σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, καθώς αναπτύσσεται το brand στις οικιακές συσκευές, γεγονός που πιστοποιεί ότι οι καταναλωτές ανταποκρίνονται θετικά στο όραμά του Public Group για το omniretail.
Το Public Group, είχε προαναγγείλει ότι θα ακολουθήσει μια νέα δυναμική στρατηγική, επενδύοντας 100 εκατ. ευρώ σε νέας γενιάς καταστήματα, διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας και προσθήκη σύγχρονων υπηρεσιών, με τον όμιλο να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο digital κομμάτι, πραγματοποιώντας και νέες συνεργασίες όπως με την BookVoice που παράγει audiobooks.
Πρόσφατα, ο όμιλος προχώρησε σε επένδυση 1 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των δυο καταστημάτων σε Λεωφόρου Συγγρού και στο Μαρούσι σε «Νέας Γενιάς» καταστήματα που περιλαμβάνει μια πρόταση με μεγάλη γκάμα από μεγάλες και μικρές οικιακές συσκευές, αλλά και είδη τεχνολογίας και ψυχαγωγίας.
Τα 13 καταστήματα MediaMarkt αναμένεται να παίξουν τον δικό τους ρόλο, καθώς 10 εξ αυτών θα αποτελέσουν και μέρος του σχεδιασμού ανάπτυξης των logistics hub της Public, που θα βελτιώσει περαιτέρω τους χρόνους παράδοσης, επιτρέποντας στην εταιρεία την ανάπτυξη της υπηρεσίας Next Day Delivery, ενώ η εταιρεία έχει επενδύσει επίσης σε μεγάλες εγκαταστάσεις αποθηκών eCommerce σε Ελλάδα και Κύπρο (40.000 τ.μ.).
Στο πλαίσιο ανάπτυξης της παρουσίας της Public στην αγορά των λευκών συσκευών περιλαμβάνεται και η συνεργασία με τη Douleutaras και την πιλοτική νέα υπηρεσία για εγκατάσταση κλιματιστικού και μεγάλων οικιακών συσκευών σε μια μόλις επίσκεψη.
Παράλληλα, η Public προσφέρει καινοτόμες υπηρεσίες πληρωμής (σε 3 άτοκες δόσεις χωρίς πιστωτική μέσω Klarna και χαμηλές δόσεις με την υπηρεσία Flex Pay), ενώ συνεχίζει και το 2023 με ακόμη μεγαλύτερη δυναμική να εντείνει τη συνεργασία της με την iRepair και ενισχύει τις επενδύσεις στο Last Mile, έχοντας τις συνεργασίες με ΒΟΧ NOW και Svuum.
Στέφανος Τσουλάκης
Πηγή: businessdaily.gr

- Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης: ΑΜΚ 7 εκατ. ευρώ
- ISOMAT: Πάνω από 114 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το 2024
- Το 2024, μία χρονιά ορόσημο για την Toyota στην Ελλάδα
- Εως τον Απρίλιο η είσοδος του ομίλου Φάις στο χρηματιστήριο
- Κέρδη 1 δισ. δολάρια στο 9μηνο για οκτώ εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες – Κωνσταντακόπουλος και Φράγκου «σέρνουν το χορό»
- Μεγαλώνουν οι real estate business του Μασούτη
- Παπαστράτος: Σημαντική αύξηση πωλήσεων στα 763 εκατ. ευρώ το 2023 – Καθαρά κέρδη 110 εκατ. ευρώ
- ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε. - ΠΕΙΡ
- J. & P. - ΑΒΑΞ Α.Ε. - ΑΒΑΞ
- ΙΚΤΙΝΟΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΑΡΜΑΡΩΝ - ΙΚΤΙΝ -
- COCA-COLA HBC AG - ΕΕΕ
- INTRACOM HOLDINGS (KO) - ΙΝΤΚΑ
- Δασμοί, δολάριο και παγκόσμιες ανακατατάξεις
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Η Lamda Development εγκαταλείπει το “όραμα” και γίνεται μεσιτικό γραφείο
- ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΗΣ Μ.Κ.Ν. Α.Ε. - ΚΥΡΙΟ
- ΔΑΑ «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Αύξηση 3,4% στα EBITDA το α’ τρίμηνο – Άνοδος 11,4% στους επιβάτες
Σχολιάστε το άρθρο